Digitalni marketing je čudo!

0
digitalni-marketing
Foto: Pixabay.com

Od svih otkrića i čudesa modernog sveta i društva, sasvim je sigurno da nam je Internet omiljeni. Koristimo ga da „ubijemo vreme“, da se zabavimo, da nešto naučimo, dok čekamo u redu, dok pravimo pauzu od učenja ili nam treba predah od posla.

Od svih praktičnih namena koje ima, mnogi zaboravljaju na jednu izuzetno korisnu stranu Interneta, a to je marketing. Iako živimo u 21. veku, većina ne veruje u to da je digitalni marketing čudo. Topličanka istražuje i u ovom tekstu će pokazati kako uz minimalno ulaganje novca i posvećeno učenje možete učiniti da se za vaš proizvod daleko čuje i, ono bitnije, da se još bolje prodaje.

Tajne Internet oglašavanja

Bez obzira na to da li imate razvijen posao kojim se bavite ili hobi u kome uživate i koji može da se unovči, i u jednom i u drugom slučaju malo reklamiranja na Internetu može samo da pomogne. Mnoge preduzetnice veruju da se onlajn oglašavanje zasniva na deljenju fotografija na društvenim mrežama. Zbog toga skromno ili čak uopšte ne troše digitalne resurse u svrhu reklamiranja svojih proizvoda.

Istina je da se Internet marketing zasniva na nekoliko jednostavnih tehnika, koje možete sprovoditi sa ili bez pomoći stručnjaka i tako unaprediti svoj posao. Mi ćemo vam predstaviti šest najvažnijih i najedelotvornijih. U pitanju su SEO, marketing sadržaja, lično brendiranje, društvene mreže,  E-mail marketing i nativno oglašavanje. Sve ove strategije su gotovo besplatne, a dovode do dugoročnog uspeha ukoliko se dosledno sprovode. Još jedna dobra strana ovih tehnika jeste i ta što one ne isključuju jedna drugu. Naprotiv, kombinovano korišćenje ovih strategija je poželjno i ima odlične rezultate.

#1 SEO

Mnoge početnike ume da uplaše ova tri slova iza kojih se krije još strašnija sintagma: search engine optimization. Optimizacija je zapravo jedna izuzetno korisna tehnika, jer pomaže da vaš sajt bude vidljiv na pretraživaču. Prva strana Gugla nije nedostižna ukoliko znate šta radite. Uspeh se postiže redovnim postavljanjem kvalitetnog i originalnog sadržaja i gostujućim postovima. Odgovarajuće indeksiranje ovog sadržaja dovešće vaše proizvode na čuvenu prvu stranu, a to znači samo jedno: biće dostupni većem broju potencijalnih potrošača.

#2 Marketing sadržaja

Content marketing ili marketing sadržaja je upravo ovaj kvalitetan i originalan sadržaj iz prethodnog pasusa. Glavna „caka“ kod ove tehnike je u tome da ponudite rešenje za neki problem. Napišite e-priručnik, koristan tekst u kome ćete korak po korak izložiti rešenje nekog problema, napravite zanimljive grafike i sve to ponudite besplatno. Na ovaj način ćete privući na svoj sajt posetioce i potencijalne kupce vaših proizvoda.

Ukoliko dobiju kod vas ono što im je potrebno jednom, velike su šanse da će se vratiti i svaki naredni put u potrazi za rešenjem problema koji imaju. Bolji marketing od sadržaja koji pomaže ne postoji, složićete se.

#3 Lično brendiranje

Rame uz rame sa sadržajem ide i BREND. Sigurno ste čuli da je najvažnije u poslu napraviti ime, odnosno brend, a da vam niko nije rekao kako se to postiže. Verovali ili ne, čak i stvaranje ličnog brenda nije težak posao ukoliko ostajete dosledni u onome što radite. Na primer, pravite majice sa zanimljivim natpisima i originalnim crtežima – da bi svi znali da je to vaše originalno delo i da bi svi poželeli da ih nose, treba samo malo truda. Objavljujte sadržaje koji će obavezno u sebi nositi naziv vašeg brenda. Malo po malo, u jedinstvenoj kombinaciji imena i sadržaja, kvalitet će isplivati na površinu.

#4 E-mejl marketing

Mnogi zapostavljaju široko primenljivu i besplatnu marketinšku moć emaila. Sve što je potrebno jeste da proširite bazu svojih kontakata. Svi vaši klijenti, pratioci na društvenim mrežama i posetioci vašeg sajta mogu biti uključeni u ovu listu. E-mailom možete slati i jednostavan sadržaj, kratke pozdravne poruke sa obaveštenjima o novim proizvodima, akcijama prodaje ili pak neke zanimljive činjenice o oblasti kojom se bavite. Pravite unikatne čestitke za venčanja, možda možete poslati svojim potencijalnim klijentima tekst sa pet zanimljivosti o venčanjima. Bićete interesantni i drugačiji i sasvim je izvesno da će takav tekst odvesti onog ko ga čita pravo do vašeg sajta. A u tome je poenta, zar ne?

#5 Društvene mreže

digitalni-marketing-kompjuter
Foto: Pixabay.com

Fejsbuk, Instagram, LinkedIn, Tviter, a u poslednje vreme sve češće i Pinterest, sve su ovo društvene mreže na kojima možete okupiti nove pratioce i zadržati ih zanimljiim objavama. Što više pratioca, više je potencijalnih kupaca. Vođenje naloga na društvenim mrežama ne zahteva velike napore, a može biti i zabavno. Najbitnije je da pratite okvire svog ličnog brenda, da postavljate objave koje imaju vaš pečat i koje pogađaju ciljnu grupu kojoj se obraćate i kojoj želite da plasirate svoju uslugu, odnosno proizvod.

#6 Nativno oglašavanje

Nativno oglašavanje je sve češći oblik onlajn reklamiranja, a postaje omiljen zbog svog neagresivnog delovanja. O čemu se radi? Umesto mnoštva iskačućih i blještavih reklama na svoj sajt postavljate sadržaje koji su u uskoj vezi sa proizvodima koje nudite. Pišete i objavljujete tekstove koji nude korisne informacije, a proizvod koji reklamirate plasirate upravo kroz taj sadržaj. Ukoliko na primer, nudite časove ruskog jezika, možete pisati o filmovima ruske kinematografije uz koje se lakše savladava ovaj jezik.

Iako je ovo jedna od novijih strategija, već postoji veliki broj mreža za nativno oglašavanje. Tako je izbor sajtova na kojima ćete postavljati svoje nativne oglase širok. Naravno, i ovde treba misliti na ciljnu grupu kojoj se obraćate. Za više detalja o nativnom oglašavanju posetite platformu Nativemedia.rs