Tufna.rs: Kada ne misliš da je kasno da unovčiš talenat

0
tufna
Foto: Tufna, Instagram

Koliko ste se puta uplašili novog početka? Nove škole, posla, rođenja deteta… Koliko ste se puta zapitali da li ste dovoljno dobri da se bavite nekim poslom?
Svi bar jednom u životu preispitamo sebe, svoje znanje i talenat. I u velikom broju slučajeva, odustanemo da ih unovčimo, već se sakrijemo iza hobija. Oni koji kažu sebi „ja to mogu“ i imaju dovoljno hrabrosti da se uhvate u koštac sa izazovima, uplivaju u preduzetničke vode i u najvećem broju slučajeva beleže poslovne uspehe. Pravo vreme za početak samostalne preduzetničke karijere je imaginarni pojam.

To vreme ne pita za pol, godine ili radno iskustvo.
To vreme ne traži CV i motivaciono pismo.
To vreme može biti baš sada, samo ako vi to želite.

Ovo je priča o jednoj ženi koja je u evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje. Ovo je priča o ženi koja je usled epidemije izgubila posao, ali našla rešenje da dočeka penziju. I dok čeka penziju, ali i posle toga, ona je odlučila da plete. Tako je nastala TUFNA – Tufna.rs

Godina koja je oživela hobije – 2020.

trake-za-kosu
Foto: Tufna, Instagram

Ako brojite dane do kraja ove godine koju ceo svet želi što pre da baci u zaborav, potrudite se da uživate u svakom danu. I kada ne rade tržni centri, kafići i klubovi, kada je hladno za šetnje po parkovima, možete se posvetiti hobiju koji će ispuniti vaše vreme i učiniti vas zadovoljnim.
U karantinu smo naučili svašta i radili ono što smo mislili da nikada nećemo. Neko je glumio frizera, neko manikira, neko kuvara. Tokom pandemije vodila nas je misao da život mora ići dalje ili što bi Fredi Merkjuri otpevao – Show must go on.

Tufna.rs, tako ćemo zvati ženu koja stoji iza ovog brenda, upravo ovo je rekla sebi tek kada su je stigle ekonomske posledice pandemije – smanjenje broja radnika. Njen šou je pletenje. Nekad baš uz muziku grupe „Queen“. Nekad uz serije. Nekad uz kuvanje ručka.
Zato nemojte reći da nemate vremena… Tajna je u organizaciji.

Šta je potrebno da biste hobi pretvorili u posao?

U vreme digitalizacije, hobi lakše nego ikad može postati posao. Društvene mreže mogu približiti korisnicima bilo koji proizvod ili uslugu. Primetili ste da šta god pretražujete, dobijate gomilu sličnih oglasa na svom kanalu. Sve vaše želje neki „kolačići“ upijaju, a stvarčica zvana pixel vam vraća oglase za koje ćete možda biti zainteresovani – od kreativnih igračaka za decu do elegantnih komada nameštaja. Iako su socijalne mreže moćno sredstvo za vašu reklamu, preporuka je još uvek nešto što vaš biznis može vinuti u visine.

tufna-šal
Foto: Tufna, Instagram

Osim reklame, ključ uspeha je vaša želja. Kada osećate strah, znajte da je to dobro. Strah je dokaz da vam je stalo.
Ženi iz uvodne priče je stalo. Njen motiv nije bio profit. Njen motiv je bio i ostao osećaj korisnosti. Obaveza koju bi htela da ima svakodnevno. I ima je…

Ona plete šalove, trake, rukavice, kape i džempere. Plete sa tankom i debelom vunicom, različitih boja i sastava (nekad 100% akril, nekad akril u kombinaciji sa vunom).
Njeni modeli nisu nešto neviđeno na tržištu ali mogu biti odličan poklon za drage ljude.
Njene stranice na društvenim mrežama ne jure pratioce.
Ona ne ulaže hiljade evra u pokretanje biznisa.

tufna
Foto: Tufna, Instagram

Plete s ljubavlju. Raduje se svakom novom proizvodu. I fotografiše ga iako joj uvek ispadnu mutne slike.
Možda je ipak samo dovoljno da nešto volite i da hobi postane biznis.

Kako da vi budete Tufna?

Tufna.rs nije simbol uspešnosti, kompanija koja ostvaruje vrtoglav profit.
Tufna.rs je simbol velike želje i potvrda da nikad nije kasno da se bavite onim što volite.
I ova kreativna žena savršenog rukopisa, sa talentom za crtanje, hortikulturu, vez i pletenje, plašila se da se time bavi. Radila je u knjigovodstvu i u prodaji, potpuno mehaničke poslove koji su u suprotnosti sa njenim karakterom. Izgovor su bila deca i teška vremena. Kreativnost je bila rezervisana za hobije.
Opet je bilo teško vreme, ali više nije imala šta da izgubi. I počela je. Tiho. Pokušala.

trakica-tufna
Foto: Tufna, Instagram

Ljudi su počeli da naručuju. Jedan, pa drugi, treći. Sada jedva postiže sve narudžbine. Možda je samo zbog praznika. I što bi pesimisti pitala – a šta kad prođe zima?
Smisliće nešto drugo, do sledeće zime. Tad će biti još prepoznatljivija. Polako, korak po korak, posao će rasti.
Ne treba vi da budete Tufna.rs, već da imate svoj unikatni put. Da imate zajednicu kojoj se obraćate. Da nekoga naučite svom zanatu. Da se nasmejete kada vam neko pošalje srce.

Treća decenija 21. veka nije počela baš slavno, ali svako ko je znao to da iskoristi – profitrao je. Privatno preduzetništvo je svet neograničenih mogućnosti. U Srbiji sve veći broj ljudi veruje u to i pokreće privatni biznis.

Možda nikada nije pravi trenutak za predzetništvo, ali ako tako razmišljate, samo ćete u jednom momentu videti sebe ispred TV-a kako čekate penziju i unuke da dođu na ručak. Osvrnućete se i shvatiti da ste život proveli radeći neki mehanički posao ili gubeći živce i zdravlje na nekom drugom poslu. Budite hrabri i mislite na sebe. Znamo da možete!