Савети за безбедну вожњу

0
вожња-ауто
Unsplash.com

Није довољно имати само добар модеран аутомобил који се редовно одржава у сервису да би вожња била безбедна, већ је можда важнији фактор сам возач и његови поступци. Питате ли се шта је заправо безбедна вожња и како тежити сигурним кретањем кроз саобраћај?

У ауто школи коју смо похађали сви смо добили неке основне смернице и током периода који следи након добијања возачке дозволе, важно је да радимо на себи и својим вештинама да би стигли до жељене дестинације, а да не створимо опасност по околину и себе.

Не заборавите на сигурносни појас

Чим седнете за волан нека Вам навика буде да одмах ставите сигурносни појас и разлог не треба да буде само поштовање одредби важећег закона о саобраћају, већ првенствено на последице које ће се у случају незгоде драстично ублажити или потпуно спречити. Исто важи и за путнике на задњим седиштима који сво време током вожње морају бити везани.

Коришћење ретровизора као рутина

Погледи у помоћна огледала, треба да буду инстиктивни, а никако механички при чему правилно не региструјемо шта смо видели, нити реагујемо онако како би било најбоље за нашу и туђу безбедност.
Потребно је да ретровизори, као и остале стаклене површине, буду темељно очишћени јер то битно утиче на прегледност пута.

Избегавајте алкохол

Вожња у алкохолисаном стању је екстремно ризично. Доводи Вас у ситуацију да добијете драконске казне или још горе угрозите свој или туђи живот.
Статистика говори да чак 80% возача од укупне бројке на годишњем нивоу страда у саобраћају управо због узимања алкохола. У реду је да се опустите понекад, али само ако ће Вас неко други заменити за воланом или ћете пак позвати такси.
Само две чаше су довољне да останете без дозволе.

Потребно је да будете физички и психички здрави да бисте безбедно возили

Aуто школе на Новом Београду као и остале ауто школе на територији наше земље шаљу своје кандидате на обавезне лекарске прегледе да би се утврдило да су спремни да седну за волан. Кроз низ прегледа проверава се Ваш вид, слух, психичко стање и опште здравље.
Морате бити способни да током вожње пратите стање на путевима, будете смирени, концентрисани и спремни да у случају опасности правилно и правовремено одреагујете. Већи део безбедне вожње је у рукама самог возача.

Чуло вида са годинама слаби. Понекада се то догађа неприметно и у току дана је занемарљиво. Током ноћне вожње то може постати велики проблем ако се појавио глауком или катаракта очију. Стога, саветује се једном годишње контрола вида.
Свака промена везана за ментално здравље возача попут страха од ноћне вожње или рецимо нервозе због градске гужве захтева методе за умирење и опуштање и савете са подршком од стране блиских људи и стручних особа.

Ништа не сме да вам скрене пажњу

Законом је дозвољено да возач користи хандсфрее приликом комуникације путем мобилног телефона, али је забрањено особама које имају пробну дозволу.
Свакако је препорука да ипак заборавите на позиве, поруке и друштвене мреже током вожње јер један поглед на екран Вас може скупо коштати.
Музика у ауту је веома пожељна јер ствара пријатну атмосферу и опушта возача, али он поред ње мора да чује и друге звукове и зато не сме бити прегласна. Замолите путнике да не причају прегласно док возите јер и то може реметити Вашу концентрацију.

Безбедност вожње и различити временски услови

Вожња у јапанкама лети смањује контролу стопала која се могу заглавити између педала. Зими је неопходно уклонити лед и снег са аутомобила, због правилне оријентације. Током хладних дана и ноћи у возилу увек имајте ћебе, лопату, конопац и каблове за паљење.
При појави снега неопходна је употреба ланаца на местима где је то предвиђено. У зимском периоду треба бирати увек најбезбеднији пут, увек разгледајући могуће алтернативе.
Магла представља велики степен ризика за све учеснике у саобраћају. Потребно је успорити јер у магли возач нема осећај колико се брзо креће. Држати већу удаљеност од возила него обично.
Претицање возила смањити на минимум. У случају густе магле, зауставите се крај пута са са сва четири показивача правца упаљена. И по јакој киши је потребно возити испод ограничења брзине, ради правовременог кочења у случају опасности.

Регулација навика везаних за управљање возила

Током вожње смањите нагла убрзања и кочења, не само због уштеде горива и комфорног путовања, већ да не би угрозили друге учеснике у саобраћају. Држите потребно растојање од возила које се налази испред Вас.
Приликом промене траке, скретања или искључења са главног пута употребите жмигавце сваки пут. Колико год да журите, немојте да јурцате и крећете се по путу брзином веће од максималне дефинисане законом.
Нећете стићи брже, већ стварате услове за фаталне грешке и угрожавање безбедности свих присутних учесника у саобраћају.