Дигитални маркетинг је чудо!

дигитални-маркетинг
Фото: Pixabay.com

Од свих открића и чудеса модерног света и друштва, сасвим је сигурно да нам је Интернет омиљени. Користимо га да „убијемо време“, да се забавимо, да нешто научимо, док чекамо у реду, док правимо паузу од учења или нам треба предах од посла.

Од свих практичних намена које има, многи заборављају на једну изузетно корисну страну Интернета, а то је маркетинг. Иако живимо у 21. веку, већина не верује у то да је дигитални маркетинг чудо. Топличанка истражује и у овом тексту ће показати како уз минимално улагање новца и посвећено учење можете учинити да се за ваш производ далеко чује и, оно битније, да се још боље продаје.

Тајне Интернет оглашавања

Без обзира на то да ли имате развијен посао којим се бавите или хоби у коме уживате и који може да се уновчи, и у једном и у другом случају мало рекламирања на Интернету може само да помогне. Многе предузетнице верују да се онлајн оглашавање заснива на дељењу фотографија на друштвеним мрежама. Због тога скромно или чак уопште не троше дигиталне ресурсе у сврху рекламирања својих производа.

Истина је да се Интернет маркетинг заснива на неколико једноставних техника, које можете спроводити са или без помоћи стручњака и тако унапредити свој посао. Ми ћемо вам представити шест најважнијих и наједелотворнијих. У питању су SEO, маркетинг садржаја, лично брендирање, друштвене мреже,  Е-маил маркетинг и нативно оглашавање. Све ове стратегије су готово бесплатне, а доводе до дугорочног успеха уколико се доследно спроводе. Још једна добра страна ових техника јесте и та што оне не искључују једна другу. Напротив, комбиновано коришћење ових стратегија је пожељно и има одличне резултате.

#1 SEO

Многе почетнике уме да уплаше ова три слова иза којих се крије још страшнија синтагма: search engine optimization. Оптимизација је заправо једна изузетно корисна техника, јер помаже да ваш сајт буде видљив на претраживачу. Прва страна Гугла није недостижна уколико знате шта радите. Успех се постиже редовним постављањем квалитетног и оригиналног садржаја и гостујућим постовима. Одговарајуће индексирање овог садржаја довешће ваше производе на чувену прву страну, а то значи само једно: биће доступни већем броју потенцијалних потрошача.

#2 Маркетинг садржаја

Content marketing или маркетинг садржаја је управо овај квалитетан и оригиналан садржај из претходног пасуса. Главна „цака“ код ове технике је у томе да понудите решење за неки проблем. Напишите е-приручник, користан текст у коме ћете корак по корак изложити решење неког проблема, направите занимљиве графике и све то понудите бесплатно. На овај начин ћете привући на свој сајт посетиоце и потенцијалне купце ваших производа.

Уколико добију код вас оно што им је потребно једном, велике су шансе да ће се вратити и сваки наредни пут у потрази за решењем проблема који имају. Бољи маркетинг од садржаја који помаже не постоји, сложићете се.

#3 Лично брендирање

Раме уз раме са садржајем иде и БРЕНД. Сигурно сте чули да је најважније у послу направити име, односно бренд, а да вам нико није рекао како се то постиже. Веровали или не, чак и стварање личног бренда није тежак посао уколико остајете доследни у ономе што радите. На пример, правите мајице са занимљивим натписима и оригиналним цртежима – да би сви знали да је то ваше оригинално дело и да би сви пожелели да их носе, треба само мало труда. Објављујте садржаје који ће обавезно у себи носити назив вашег бренда. Мало по мало, у јединственој комбинацији имена и садржаја, квалитет ће испливати на површину.

#4 Е-мejл маркетинг

Многи запостављају широко применљиву и бесплатну маркетиншку моћ емаила. Све што је потребно јесте да проширите базу својих контаката. Сви ваши клијенти, пратиоци на друштвеним мрежама и посетиоци вашег сајта могу бити укључени у ову листу. Е-маилом можете слати и једноставан садржај, кратке поздравне поруке са обавештењима о новим производима, акцијама продаје или пак неке занимљиве чињенице о области којом се бавите. Правите уникатне честитке за венчања, можда можете послати својим потенцијалним клијентима текст са пет занимљивости о венчањима. Бићете интересантни и другачији и сасвим је извесно да ће такав текст одвести оног ко га чита право до вашег сајта. А у томе је поента, зар не?

#5 Друштвене мреже

дигитални-маркетинг-компјутер
Фото: Pixabay.com

Фејсбук, Инстаграм, ЛинкедИн, Твитер, а у последње време све чешће и Пинтерест, све су ово друштвене мреже на којима можете окупити нове пратиоце и задржати их занимљиим објавама. Што више пратиоца, више је потенцијалних купаца. Вођење налога на друштвеним мрежама не захтева велике напоре, а може бити и забавно. Најбитније је да пратите оквире свог личног бренда, да постављате објаве које имају ваш печат и које погађају циљну групу којој се обраћате и којој желите да пласирате своју услугу, односно производ.

#6 Нативно оглашавање

Нативно оглашавање је све чешћи облик онлајн рекламирања, а постаје омиљен због свог неагресивног деловања. О чему се ради? Уместо мноштва искачућих и бљештавих реклама на свој сајт постављате садржаје који су у уској вези са производима које нудите. Пишете и објављујете текстове који нуде корисне информације, а производ који рекламирате пласирате управо кроз тај садржај. Уколико на пример, нудите часове руског језика, можете писати о филмовима руске кинематографије уз које се лакше савладава овај језик.

Иако је ово једна од новијих стратегија, већ постоји велики број мрежа за нативно оглашавање. Тако је избор сајтова на којима ћете постављати своје нативне огласе широк. Наравно, и овде треба мислити на циљну групу којој се обраћате. За више детаља о нативном оглашавању посетите платформу Nativemedia.rs