Истине и неистине када је правилна исхрана у питању

0
Фото: Unslash.com

Скоро свакодневно сведочимо “новотаријама” када је у питању исхрана. Најчешће тражимо брза решења када се боримо са вишком килограма. Помпезни наслови, као и слике “пре и после” нас маме да поверујемо у сведочење неких сасвим “обичних” незнанаца. Они су за невероватно кратко време изгубили невероватно много вишка килограма а само су променили једну ствар. Исто тако смо сведоци широке палете магичних производа, изразито високе цене, који нам обезбеђују вечну младост и фантастично здравље. У мору понуде чаробних “решења” лако је изгубити компас и упасти у још дубље (море) проблеме.

Истина или лаж: 1. Избегавајте масти

Још од седамдесетих година прошлог века масти се налазе на црној листи. Иако сада већ знамо да масти и нису толико лоше по наше здравље, још увек неки стручњаци воде кампању против њих.

Имајте на уму да је истина негде између. Вишеструко прерађене масти као транс масти јесу лоши по наше здравље. Док су природне масти и те како потребне за апсорпцију одређених есенцијалних витамина и минерала, као и за добро функционисање организма.

Истина или лаж: 2. Супер намирнице су фонтана младости и доброг здравља

Термин “Супер намирница” је само још један од маркетиншких трикова прехрамбене индустрије. Свака од њих има “добитну” комбинацију витамина и минерала.

Истина је да ни једна од тих намирница не садржи све витамине и минерале које ће задовољити дневне потребе за њима. Свако воће и поврће садржи различиту комбинацију витамина и минерала. Због тога и треба поштовати правило разноврсности да би се унели сви потребни витамини и минерали.

Истина или лаж: 3. Воће је шећер, избегавајте га

Да, воће садржи шећер који се зове фруктоза.

Треба имати на уму да воће и рафинисани шећер нису исто. Воће поред шећера у себи има и биљна влакна која успоравају апсорпцију глукозе у крви а богат су извор витамина, минерала и других фито материја.

Ипак треба бити умерен са конзумирањем природно цеђених сокова. За само једну чашу таквог сока потребно је исцедити барем 4 комада воћа или поврћа а благодетна биљна влакна углавном завршавају у канти за отпатке.

Истина или лаж: 4. Избацивањем угљених хидрата смањујете вишак килограма

Избацивањем вишеструко прерађених угљених хидрата из исхране, заиста поправљате здравље и смањујете вишак килограма. Међутим, ако у потпуности избаците и скробне угљене хидрате, онда губите и веома важне материје потребне за правилан рад организма.

Зато, немојте да их избаците у потпуности, довољно је да умањите порцију хране са концентрисаним садржајем угљених хидрата.

Истина или лаж: 5. Прескакањем оброка брже мршавите

Прескакање оброка, најчешће доводи до каснијег преједања. Исто тако, прескакањем оброка, тело се уводи у режим “зимског сна” што резултује успоравањем метаболизма у циљу очувања енергије. Организам тада троши мање енергије, а сва придошла се складишти у сало.

Када се ухватите у коштац са вишком килограма, боље резултате дају правилно распоређени оброци у току дана.

Савет више: поштовањем правила умерености и разноврсности у исхрани, избегавате многе проблеме када је здравље у питању.

Ауторка: Дијана Радетић, нутрициониста дијететичар и мама, члан Савеза удружења здравствених радника Србије.

Уколико вам се допао текст, запратите Дијанин блог Здравље на дан.