Ана Софреновић: Глумац већу моћ има у позоришту

0
Аутор: ​sr.wikipedia user sr, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5960813

Топличанка је разговарала са Аном Софреновић, познатом српском позоришном, филмском и телевизијском глумицом и џез певачицом. Глуму је заволела још као тинејџерка у Театру Лево, а током студија на Факултету драмских уметности у Београду показала је раскошан таленат не само за глуму, него и за певање.

Филмска публика је се сећа по извођењу песме „Кажи зашто ме остави“ из истоименог филма Олега Новковића из 1993. године. Велику популарност стекла је 1995. године улогом Јелене Дубосављевић у драми „Убиство с предумишљајем“. За улогу у филму „Дечаци из Улице Маркса и Енгелса“ је на „Фестивалу филмова централне и источне Европе“ освојила награду за најбољу глумицу. На Београдским музичким свечаностима (БЕМУС) се публици премијерно представила опером „Орфеј и Еуридика“, а 2006. године је са Мередит Монк (Meredith Jane Monk) наступила у „Карнеги Холу“ (Carnegie Hall) у Њујорку.

Да ли више волите да певате или да глумите?

Ја сам са 3 године почела да певам, а да глумим са 16 година. Више волим да певам јер то могу да радим кад год пожелим док је за глуму потребан тим.

Како је снимати код нас, а како снимати у иностранству?

Сада је ситуација у нашој кинематографији много боља него раније. Стварају се мање продукције, тако да талентовани људи могу да раде и из наше земље. Јако ми је драго да су се појавили добри филмови и серије као што су филм ”Ајвар“ и серија ”Сенке на Балкану“. У свету је снимање потпуно другачије јер они имају много технички бољи систем и велике продукције.

Да ли за вас постоји разлика између филма и позоришта?

Филм је жива ствар и сада је медијско време које показује колику вредност има филм. Ја волим и филм и позориште. Глумац већу моћ има у позоришту, јер на филму редитељ је тај који одлучује који кадар ће бити у филму. Поборник сам визуелне технологије и волела бих да се што више опробам у улози редитеља.

Како треба да изгледа по вама однос између редитеља и глумца?

Тај однос би требао да буде пун поверења. Да редитељ на најбољи начин покаже глумцу шта жели од њега. И некада је потребно да редитељ буде тај који ће глумцу дати и неку слободу, да он усмери свој лик. Потребно је узајамно поштовање.

Како је било радити са Љубишом Самарџићем?

Он је режирао филм ”Небеска удица“ и његов однос према нама био је прелеп. Он је веома добро разумео глумце и из нас извукао оно најбоље. Потпуно је имао поверење у нас.

ана-софреновић
У филму „Небеска удица“ са Небојшом Глоговцем, фото: ИМДБ

Ви сте српско-британског порекла и како је било глумити Флору Сандс?

То једна од мојих првих улога. Флора Сандс је жена ратник, неко ко је помагао српску војску, борио се раме уз раме и оно што није остварила у Енглеској она је остварила слободу у Србији.

Које су Ваше омиљене улоге?

То су улога Јелене Љубисављевић у филму ”Убиство с предумишљајем“ и улога у филму „Дечаци из Улице Маркса и Енгелса“.

ана-софреновић
У филму „Убиство с предумишљајем“, фото: ИМДБ

Да ли сматрате да филм може да покаже на одређене проблеме у друштву?

Да може, али ја никада нисам била заговорник дневне политике. Тако да када бих радила неки такав филм ја бих се окренула истраживачком новинарству јер оно носи дубљу поруку у себи.

Какву улогу прижељкујете у наредном периоду?

Као што сам већ рекла волела бих да се опробам као редитељ. Волела бих да добијем улогу која је потпуно другачија од мог описа и да буде комедија.

Ваша порука за младе?

Да увек остваре оно што воле и да се никада не повинују трендовима. Да се труде и да се не боје грешака.

Разговарала: Мирјана Ранђеловић

Интервју је урађен у оквиру oнлајн трибина које је покренуо Филм Клуб Прокупље