Проналазач своје среће – Како волети себе
Ученици су капетани „свог брода“. Они откривају и анализирају своје вештине, способности и знања, како би добили ново разумевање себе и начина како уче и развијају своје јаке стране и потенцијале. На тај начин им олакшавамо да сами одлуче шта и како уче, да одаберу своје изазове и пут са бољим сагледавањем себе.
Учитељи добро познају своје ученике јер су свакодневно са њима по пет часова дневно. Учитељ је особа која ће препознати моменат када, у које време и са којом темом ће привући пажњу својим ученицима.
Немогуће је унапред испланирати све радионице на почетку шолске године, као што је немогуће предвидети и све пожељне и мање пожељне ситуације које ће се догодити у току једне школске године. Од саме деце, састава одељења и интересовања ученика зависи које ће теме бити инспиративне ученицима једног одељења. Некад је то мањак самопоуздања.
Како се гради самопоуздање
Радионица о самопоуздању и захвалности одржана је у комбинованом одељењу ОШ ,,Милић Ракић Мирко“, ИО у Бајчинцу. У уводном делу часа вођен је разговор о самопоуздању ученика. Ученици су набрајали врлине на које су поносни, као и ситуације које су код њих изазвале висок ниво среће и задовољства.
Указано је на важност правилне и здраве исхране, одржавања личне хигијене и хигијене простора у коме ученик живи, редовна физичка активност – јер све то има велики утицај на самопоуздање ученика. Оно што се издвојило као важно је и то да ученици не треба себи да постављају исувише захтевне и недостижне циљеве, јер то лоше утиче на самопоуздање.
Писма захвалности
У средишњем делу часа ученици су писали писма захвалности себи, родитељима, учитељици, баби и деди, друговима из клупе, књижевним ликовима. Уследила је и размена мишљења о томе које су то позитивне промене које захвалност доноси. Такође, ученици су се изјашњавали на чему су захвални природи, јер ретко када кажемо природи кажемо ХВАЛА, а природа је та која не престаје да нас налепше дарује.
На папирима у боји ученици су у оквиру личне захвалности записивали које су њихове јаке стране, шта добро знају, могу, умеју – разлози због којих су поносни на себе. Затим су писали на чему су захвални мајци, учитељици, као и баки и деки и записано магнетима лепили на хамер који је на табли. Ученици су с лакоћом исписивали разне врсте захвалности, јер су били веома мотивисани.
У завршном делу часа ишчитавало се написано, ученици су научили још пуно тога што нису знали једни о другима и завршили још једну у низу активности са осмехом на лицу.
Општи закључак на крају часа био је да треба волети и поштовати себе и друге, уважити туђе мишљење иако се увек не слажемо са њим, као и то да када нешто јако желимо на путу до остварења идемо корак по корак и да се радујемо сваком малом постигнутом успеху, чак иако нам се учини безначајан. А захвалност нам даје нову шансу да будемо још бољи, као и да боље разумемо и себе и друге око себе.
САМОПОУЗДАЊЕ – КАКО ВОЛЕТИ СЕБЕ
-Свака особа има и врлине и мане.
– Не постављај себи недостижне циљеве!
-Сети се ствари због којих се осећаш добро.
-Здраво се храни!
-Води рачуна о хигијени тела.
-Изабери спорт и редовно вежбај!
-Када си у могућности помози другу/другарици.
Јелена Ђорђевић, проф.разр. наставе
ОШ ,,Милић Ракић Мирко“, ИО у Бајчинцу
Топличанка је душа од жене.